Isnin, 4 November 2013

Bayern samai rekod 30 tahun liga

Berita Harian
 
Berlin: Bayern Munich bergelut sebelum menewaskan Hoffenheim 2-1 untuk mendaki semula kedudukan teratas Bundesliga Jerman, kelmarin dan menyamai rekod 30 tahun liga selepas mengharungi 36 perlawanan tanpa kalah.

Thomas Mueller menjadi wira Bayern selepas jaringannya 15 minit sebelum permainan tamat mengesahkan kemenangan buat juara ‘treble’ itu yang mengumpul 29 mata, kelebihan satu mata di depan Borussia Dortmund yang sebelum ini merampas kedudukan teratas dengan kemenangan 6-1 ke atas VfB Stuttgart.

“Ia sudah tentu bukan persembahan terbaik kami namun kami menang,” kata pengurus Bayern, Pep Guardiola. “Bukan semuanya berjalan baik yang bermakna ada yang perlu kami betulkan. Ia perlawanan yang sengit menentang Hoffenheim dan beberapa perlawanan sebelum ini namun hari ini kami bernasib baik.”

Bayern yang akan berdepan Viktoria Plzen dalam Liga Juara Eropah pertengahan minggu ini jauh daripada prestasi terbaik namun masih mampu menyamai rekod Hamburg SV yang dicatat pada musim 1982/83 dengan kekalahan terakhir adalah pada Oktober 2012 kepada Bayer Leverkusen. - REUTERS

Tiada ulasan:

Catat Ulasan