Jumaat, 8 Februari 2013

Messi kekal milik Barca



MESSI sah menandatangani kontrak lanjutan selama dua tahun bersama Barcelona kelmarin.


BARCELONA - Lionel Messi sah menandatangani kontrak lanjutan selama dua tahun bersama Barcelona kelmarin.

Biarpun masih mempunyai kontrak bersama kelab itu sehingga 2016, Messi membuat keputusan untuk kekal di Stadium Nou Camp kerana mahu melakar kejayaan cemerlang bersama kelab gergasi Liga Sepanyol itu.
Messi, 25, akan kekal bersama skuad The Catalan sehingga Jun 2018.

Dia menyertai Barcelona ketika berusia 13 tahun dan melakukan penampilan pertama bersama skuad utama tiga tahun kemudian.

Bersama skuad The Catalan, Messi merangkul pelbagai anugerah dan gelaran termasuk pemain terbaik dunia untuk empat tahun berturut-turut.

"Saya sentiasa gembira di Barcelona. Jadi, keputusan saya untuk kekal bukan sesuatu yang mengejutkan.
"Saya mampu beraksi dengan baik biarpun akan kekal bersama kelab ini sehingga saya berusia 31 tahun.
"Saya belum pasti destinasi saya selepas itu. Jadi, saya hanya mahu menikmati bermain bola sepak selagi saya bersama Barcelona," kata Messi.

Barcelona mengesahkan bahawa Messi bersetuju untuk melanjutkan kontrak bersama kelab itu pada Disember lalu.

Selain Messi, turut bersetuju kekal di Stadium Nou Camp ialah dua lagi pemain veteran, Xavi Hernandez dan Carles Puyol.

Pada masa sama, Messi juga tidak menolak kemungkinan untuk menamatkan kariernya di Argentina. - AP

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan