Rabu, 26 Disember 2012

Azraai kecewa kemampuan awang import

-Berita Harian
Ipoh: Perak mengarahkan awang import, Karim Rouani mempertingkatkan kemampuannya.

Jurulatih, Mohd Azraai Khor menyuarakan nada kecewa kerana pemain itu gagal memberi sumbangan bermakna setakat ini. Berdasarkan tiga perlawanan semasa Jelajah Utara dari 17- 21 Disember lalu, persembahan Karim membimbangkannya.
“Daripada tiga perlawanan itu, dia hanya menyumbang satu gol itupun melalui sepakan penalti.


Saya beritahu dia bahawa ia tidak mencukupi dan dia perlu meningkatkan keupayaannya,” katanya.

Buktikan pelaburan berbaloi Azraai berkata sebagai penyerang import, dia diambil untuk menyumbangkan gol dan sehubungan itu adalah menjadi tanggungjawab Karim membuktikan pelaburan Perak terhadapnya berbaloi.

Bagaimanapun Azraai berpuas hati dengan seorang lagi pemain import, Rafeal Souza Silva Novais, yang berjaya mewujudkan gandingan mantap dengan rakan lain di bahagian benteng.

“Dia bijak menyusun dan membimbing rakan serta menunjukkan persefahaman dengan pemain lain di bahagian pertahanan,” katanya yang lega meskipun ketiadaan kapten, Shahrulnizam Mustapa yang menjalani pemulihan selepas pembedahan, tidak banyak menjejaskan kemampuan jentera tengah yang ditampung pemain lain.
Azraai turut terpikat dengan persembahan Amrul Azhan, Mohd Syahmil, Hamizul Izaidi Zulkifli dan Khairul Ashraff Sahizah.

“Sebenarnya pemain ini memang sering menjalani latihan bersama pasukan utama dalam usaha kami mencukupkan pemain bagi mengadakan latihan,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan