Rabu, 26 Disember 2012

City mampu pintas United

-Utusan Malaysia

SUNDERLAND - Gareth Barry berkeyakinan Manchester City berupaya untuk memintas kedudukan pendahulu Liga Perdana Inggeris Manchester United ketika penyandang juara itu bersedia untuk menghadapi Sunderland, hari ini.
Skuad Roberto Mancini mempamerkan reaksi positif selepas kekalahan 2-3 kepada United awal bulan ini apabila meraih kemenangan konsisten dalam dua perlawanan terakhir mereka.
Sabtu lalu, Barry menjadi wira City apabila menjaringkan gol kemenangan 1-0 ketika menentang Reading.
Kegagalan United meraih kemenangan ketika menentang Swansea Ahad, lepas membuka ruang buat City untuk mengurangkan perbezaan mata melalui perlawanan minggu ini.
"Ketika mempunyai jurang perbezaan yang tidak terlalu jauh, adalah penting buat kami untuk memastikan tiada ruang buat pasukan di belakang memintas kami.
"Jika kami mampu meneruskannya, diharap kami mampu berada pada tangga teratas pada penghujung musim ini.
"Ini akan menjadi sambutan Hari Natal yang paling bermakna yang kami perlu laluinya.
"Malah saingan kali ini dijangka menjadi antara yang paling hebat buat kami.
"Namun kami tetap akan mempamerkan prestasi terbaik seperti mana kami lakukan ketika menentang Newcastle terutama pada Hari Natal kali ini," kata Barry.
Pada perlawanan Sabtu lalu, ketua pasukan City, Vincent Kompany hanya berada di bangku simpanan ketika kelab itu meraih kemenangan ke atas Reading berikutan mengalami masalah kecederaan namun pemain itu dijangka cergas untuk kembali beraksi pada perlawanan hari ini.
Dalam pada itu, penyerang Itali, Mario Balotelli juga bakal kembali beraksi selepas pulih daripada masalah kesihatan.
Malah Mancini turut berharap pemain pertahanan Gael Clichy dan Aleksander Kolarov dapat pulih sepenuhnya daripada kecederaan ringan untuk diturunkan pada perlawanan menentang Sunderland.
Sebaliknya Samir Nasri, Micah Richards dan Jack Rodwell masih belum cukup cergas untuk perlawanan hari ini. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan