Rabu, 26 Disember 2012

Chelsea singkir Lampard

-Kosmo


LAMPARD diarah untuk mencari pasukan baharu sebaik musim perpindahan pemain dibuka 1 Januari 2013.


http://kakibola.forumado.net/t1239-chelsea-singkir-lampard#1783
LONDON - Pemain tengah England, Frank Lampard dijangka meninggalkan Chelsea.
Karier Lampard, 34, bersama skuad The Blues sampai ke penghujungnya selepas dia diarah untuk mencari pasukan baharu sebaik musim perpindahan pemain dibuka 1 Januari 2013.

"Lampard sangat tertekan," menurut satu sumber dalaman kelab yang berpangkalan di Stamford Bridge itu.
"Dia mahu terus bermain untuk Chelsea tetapi mereka memberitahunya supaya mencari kelab lain pada Januari depan. Dia tidak mempercayainya. Apa yang dia mahu lakukan adalah bermain untuk Chelsea. Kelab ini sungguh bermakna buatnya."

Lampard menerima berita yang mengejutkan itu sebelum dia meledakkan gol dari jarak 25 meter dan mendapat tepukan gemuruh daripada para penyokong di Stamford Bridge sebaik mengetuai pasukan itu mencatat kemenangan besar 8-0 ke atas Aston Villa pada aksi Liga Perdana England, Ahad lalu.
Bagaimanapun, kesetiaan Lampard kepada Chelsea sejak dia menyertai kelab itu pada tahun 2001, 'diragut' dengan kejam.

Sepanjang tempoh itu, dia membantu Chelsea memenangi satu trofi Liga Juara- Juara, tiga Liga Perdana England, empat Piala FA dan dua Piala Liga.

Kontrak asal Lampard akan berakhir pada musim panas depan dan dia berharap persembahannya di padang mampu mendorong kelab untuk menyambung perjanjian tersebut.
Begitupun, Chelsea memberitahu Lampard bahawa dia boleh mencari kelab lain sebelum perlawanan menentang Villa.

"Lampard telah 'menghambakan diri' kepada kelab, terutamanya para peminat dan dia gembira untuk mengakhiri karier di Stamford Bridge," menurut sumber itu lagi.

"Selepas apa yang dilakukannya untuk Chelsea, dia tidak percaya dengan cara kelab membuangnya.
"Sesiapa sahaja yang melihat persembahannya ketika menentang Aston Villa mengakui dia sepatutnya berada dalam kesebelasan utama pasukan itu.

"Lampard sangat profesional kerana dia masih mampu bermain dengan baik meskipun mengetahui kelab tidak lagi memerlukan khidmatnya." - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan