Ahad, 14 April 2013

Nazirul tak patah semangat



NAZIRUL (kanan) bersama jurulatih FC Ryukyu, Satsukawa selepas sesi latihan kelab tersebut baru-baru ini.


OKINAWA, Jepun - Pemain muda negara, Nazirul Naim Che Hashim tidak berasa kecewa meskipun tidak membuat penampilan bersama FC Ryukyu pada aksi pertama menentang Sagawa Printing kelmarin.
Menurutnya, masanya akan tiba kerana perjalanan liga masih panjang dan dia tetap optimis bakal diberi peluang beraksi selepas ini.

Keyakinan itu hadir selepas dia menyaksikan persembahan cemerlang rakan senegara, Wan Zack Haikal Wan Nor ketika membantu pasukan kelab tersebut menewaskan Sagawa Printing 2-1 di Stadium Okinawa City Athletics, kelmarin.

Pemain kelahiran Perak itu yang terpaksa disisihkan akibat masalah kecederaan mendedahkan, dia masih mampu untuk merebut tempat dalam kesebelasan utama, dengan syarat dia terus bekerja kuat untuk meyakinkan pihak pengurusan.

Jelas Nazirul, dia juga tidak menolak bahawa perasaan gugup dan takut sentiasa hadir, namun pemain berusia 19 tahun itu kekal optimis bahawa dia memiliki keupayaan untuk bersaing secara sihat dalam skuad kendalian Norihiro Satsukawa itu.

Untuk rekod, FC Ryukyu berjaya melakarkan kemenangan menerusi jaringan, Shunta Takashi dan Kazuki Gahana pada minit ke-53 dan masa kecederaan sementara gol sagu hati Sagawa dijaringkan Kei Nanako (17).

"Memang tidak dapat dinafikan bahawa ada sedikit perasaan kecewa kerana saya gagal beraksi dalam skuad utama pada aksi menentang Sagawa semalam (kelmarin).

"Selepas menyaksikan persembahan Wan Zack, keghairahan saya untuk beraksi semakin menebal, dan saya percaya peluang untuk beraksi itu bakal tiba.

"Berdasarkan laporan perubatan, kecederaan saya akan pulih sepenuhnya dalam tempoh seminggu atau selewat-lewat dua minggu.

"Saya akan menunggu waktu tersebut, dan mengenai peluang diturunkan dalam kesebelasan utama, saya fikir saya mampu bersaing untuk posisi pertahanan kiri kelab tersebut.

"Pada aksi menentang Sagawa, pertahanan FC Ryukyu mempamerkan persembahan yang baik tetapi dalam masa yang sama, saya tetap optimis bahawa peluang saya untuk beraksi nanti pasti ada," katanya.

Selain mendedahkan mahu beraksi bersama pasukan utama FC Ryukyu, Nazirul turut berazam untuk membantu pasukan itu layak beraksi dalam Divisyen Pertama Liga Jepun musim depan.

Katanya, dia bersama Wan Zack masih belajar untuk berkomunikasi dengan barisan pemain FC Ryukyu sebagai usaha untuk memantapkan persembahan mereka ketika beraksi di atas padang.

"Fokus utama saya ialah untuk membantu FC Ryukyu layak ke Divisyen Pertama Liga J dalam tempoh terdekat," katanya.

_kosmo-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan