Sabtu, 16 Mac 2013

Masa Bon Jovi



Bon Jovi


BUNYI dan stail grup Bon Jovi sudah dikenali ramai malah sudah ditangkap pendengaran. Suara khas Bon Jovi yang kadangkala keluar dengan efek suara merupakan antara tunjang utama grup yang berasal New Jersey tersebut. 

Untuk taruhan album ke-12, grup ini memberikan lagu Because We Can sebagai single perdana mereka. Namun pada masa yang sama, jangan meletakkan harapan yang tinggi untuk mendapat sentuhan magis Bon Jovi seperti yang pernah dilakukan untuk lagu-lagu berhantu seperti Always, Lay Your Hands on Me atau Bed of Roses. 

Lagu balada dalam album ini belum cepat menangkap seperti lagu-lagu tersebut. Namun kekuatan pada vokal Jon Bon Jovi selaku vokalis membuatkan lagu-lagu balada dalam album ini sedap dan perlu diulang dengar. 

Secara estetik, album ini membawa tema yang berulangan dengan album terdahulu, The Circle yang dilancarkan pada tahun 2009. Bon Jovi mengangkat tema yang besar seperti politik, ketenteraan dan kesejahteraan. Contohnya lagu Room at the End of the World menceritakan tentang pengharapan dalam masalah dunia. Bon Jovi meletakkan sesuatu yang positif kepada pergolakan dan masalah yang berlaku dalam dunia. 

Menariknya pada lagu terakhir dengan tajuk The Fighter ialah petikan gitar Richie Sambora dan vokal Jon Bon Jovi yang mendamaikan. Melodi yang manis dan segar membuatkan lagu ini cepat melekat dan sedap didengar dalam muzik akustik. 

Komen Sofia: Lagu Amen manis tatkala didengar.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan