Ahad, 19 Mei 2013

Ferguson elak 'kacau' perancangan Moyes


LONDON - Alex Ferguson tidak mahu mencampuri urusan David Moyes selaku pengendali baharu Manchester United. Ferguson memberitahu, beliau akan menghabiskan masa terluang selepas bersara dengan melancong ke seluruh dunia.

Pada masa sama, beliau juga percaya Moyes mampu mengendalikan tugas dengan baik bersama United.

"Saya mahu berkelana ke seluruh dunia, ia mampu menjamin tahap kesihatan saya.

"Saya percaya era United tidak akan berakhir di tangan Moyes, beliau pengurus yang berkaliber," katanya.

Biarpun kekal sebagai pengarah dan duta United, Ferguson enggan membayangi Moyes.

Ferguson, 71, juga mengakui tidak akan merindui suasana di Old Trafford selepas 26 tahun bersama United.

"Saya telah bersara dan ia satu keputusan muktamad. Jika saya terpaksa menunggu dua tiga tahun lagi, masa untuk saya bersara pastinya akan tiba satu hari nanti.

"Mahu tidak mahu, saya harus sentiasa bersedia," katanya. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan