Selasa, 7 Mei 2013

Misi wajib menang Sarawak



PEMAIN Sarawak, Zamri Morshidi (kiri) cuba melepasi kawalan pemain pertahanan KL Spa Putrajaya FC pada aksi Liga Premier di Stadium Negeri, Petra Jaya, 3 Mei lalu.


UJIAN getir menunggu Sarawak apabila menanti kunjungan pendahulu Liga Premier 2013, Sime Darby di Stadium Negeri, Petra Jaya, Jumaat ini.

Ketua jurulatih Sarawak, Robert Alberts memberi bayangan awal akan merencana- kan ‘resipi istimewa’ bagi menyekat kemaraan skuad kendalian Ismail Zakaria itu di hadapan penyokong setia mereka.

“Tidak boleh tidak. Kami mesti mengutip tiga mata penuh seandainya berhajat untuk bergelar juara, selain mengekalkan rekod tanpa kalah kerana hanya dua mata memisahkan kami dengan mereka (Sime Darby).

“Saya akui Sime Darby bukan calang-calang pasukan, mereka boleh mencipta kejutan pada bila-bila masa sahaja jika pemain kami alpa,” katanya di Kuching semalam.

Sehubungan itu, Alberts mahu skuad bimbingan yang terkenal dengan jolokan Bujang Senang itu memperbaiki mutu permainan yang dilihatnya masih ada kelemahan dan kepincangan kerana liga hanya berbaki tujuh perlawanan lagi.

Katanya, selepas mempamerkan aksi ‘ala yo yo’ pada perlawanan menentang KL SPA, Jumaat lalu, anak-anak buahnya perlu meningkatkan prestasi permainan selain berfikiran positif.

“Pemain saya harus memantapkan prestasi dan mutu permainan agar lebih tersusun dan membaiki hantaran bola kerana Sime Darby mempunyai kualiti dan mutu permainan yang baik. 

“Setiap kelemahan harus dibaiki dan menutup ruang kelemahan pasukan kami. Pemain perlu membentuk persefahaman yang baik antara satu sama lain. Inilah peluang terbaik untuk membuktikan Sarawak dilabel sebagai pasukan pilihan untuk menjuarai Liga Premier kali ini,” jelas- nya lagi.

Jurulatih dari Belanda itu menambah, mood semua pemainnya untuk melakar ke- menangan kian memuncak selepas keja- yaan menewaskan KL SPA di laman sendiri pada Jumaat lalu.

“Ini adalah masa yang cukup penting bagi semua pemain membuktikan kemampuan sebelum menghadapi perlawanan seterusnya.

“Kami tidak mahu berputih mata pada akhir saingan akibat kecuaian dan kealpaan para pemain kita sendiri,” katanya dengan nada bersemangat.

Selepas mengharungi 15 perlawanan, Sarawak kekal di tangga kedua liga dengan mengumpul 37 mata, dua mata di belakang pasukan pendahulu, Sime Darby.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan