Ahad, 19 Mei 2013

Wenger perlekeh kejayaan Chelsea


LONDON - Arsene Wenger memperlekehkan keupayaan Chelsea mendakap trofi Liga Europa baru-baru ini dengan menyifatkan ia hanyalah kejayaan 'kelas kedua'.

Pengendali Arsenal itu secara terbuka memang menentang kelonggaran yang diberikan kepada kelab yang tersingkir daripada saingan Liga Juara-Juara Eropah untuk mendapat 'peluang kedua' di Liga Europa.

Dengan menafikan khabar angin yang beliau sebenarnya cemburu dengan kejayaan The Blues, Wenger menegaskan, ia tidak adil buat kelab lain yang bekerja keras dalam Liga Europa.

"Sasaran Chelsea pada awal musim ialah trofi Liga Juara-Juara, bukannya Liga Europa. Saya beberapa kali mempersoalkan perkara itu kepada Kesatuan Bola Sepak Eropah (UEFA).

"Ini kerana mana-mana pasukan yang tewas di pusingan kalah mati kempen Liga Juara-Juara tidak sepatutnya diberi peluang beraksi dalam kempen Liga Europa.

"Ia satu jalan pintas dan mudah untuk menjulang trofi," tempelak Wenger.

Difahamkan, UEFA bakal mengadakan perbincangan mengenai peraturan itu minggu depan termasuk membenarkan finalis Liga Europa layak beraksi dalam kempen Liga Juara-Juara musim depan. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan