Ahad, 5 Mei 2013

Mancini tidak bimbang


LONDON - Pengurus Manchester City, Roberto Mancini menegaskan bahawa beliau tidak bimbang mengenai masa depannya bersama Manchester City.

Pengendali kelahiran Itali itu berkata, beliau tidak memerlukan apa jua simpati daripada pihak atasan skuad The Citizens untuk terus kekal di Stadium Etihad.

Sebelum ini tercetus spekulasi yang mendakwa yang masa depan Mancini sudah tidak selamat selepas Pengarah Sukan City, Txiki Begiri- stain dilihat makan bersama ejen jurulatih Malaga, Manuel Pellegrini.

Bagaimanapun Mancini mengakui, beliau sudah bosan untuk melayan laporan tidak berasas itu selepas Pellegrini muncul sebagai individu baharu yang dikaitkan dengan 'kerusi panas' tersebut.
"Saya berharap beliau (Pellegrini) menikmati hidangan yang lazat.

"Anda (wartawan) sepatutnya bertanyakan soalan ini kepada Begiristain, bukannya saya.
"Namun, ia bukan perkara penting buat saya. Sebelum ini, banyak pihak yang mengaitkan jawatan saya dengan bekas jurulatih Barcelona, Pep Guardiola, Carlo Ancelotti (Paris St. Germain), Brendan Rodgers (Liverpool) dan terbaharu, Pellegrini.

"Jika ada seorang pengurus yang tidak memenangi tiga trofi dalam tempoh dua tahun, anda berhak menulis laporan seperti itu," kata Mancini yang masih mempunyai kontrak selama empat tahun bersama City.
Ditanya mengenai jaminan Pengerusi City, Khaldoon Al Mubarak terhadap masa depannya, Mancini menambah: "Saya tidak perlu bertanyakan soalan itu kepadanya.

"Kami tidak pernah berbincang mengenai isu ini, sebaliknya saya dan Mubarak memiliki hubungan yang sangat baik." - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan