Jumaat, 11 Januari 2013

Radwanska rangkul trofi kedua



RADWANSKA merangkul gelaran WTA kedua berturut-turut selepas menjuarai tenis Antarabangsa Sydney semalam.

SYDNEY - Pemain Poland, Agnieszka Radwanska merangkul gelaran WTA kedua berturut-turut selepas menewaskan Dominika Cibulkova dari Slovakia 6-0, 6-0 pada final kejohanan tenis Antarabangsa Sydney semalam.

Seminggu selepas melakar kemenangan di Auckland, Radwanska membuktikan statusnya selaku pemain pilihan pertama di Sydney dengan memenangi gelaran WTA ke-12 dalam karier.

Kemenangan itu turut membolehkannya melebarkan rekod kemenangan kepada sembilan perlawanan berturut-turut tahun ini.

Sudah pasti, kejayaan itu memberikan suntikan semangat kepada Radwanska untuk berdepan pemain kelayakan tuan rumah, Bojana Bobusic pada pusingan pembukaan Terbuka Australia, Isnin ini.

Bagaimanapun, Radwanska yang kelihatan gembira dengan kejayaan tersebut tetap menghormati lawannya itu.

Radwanska berkata, dia bersimpati dengan kekalahan Cibulkova yang menewaskan tiga pemain terbaik dunia sepanjang laluan ke final.

"Ini adalah sukan tenis dan perkara seperti ini sering berlaku," katanya.
"Begitupun, saya berasa sedih kerana dia (Cibulkova) sudah pasti tidak boleh menerima keputusan ini.
"Dua minggu yang sungguh menakjubkan. Saya memenangi dua gelaran dan masih belum tewas walaupun satu set. Sekiranya saya bermain seperti ini di Melbourne, saya akan berasa sangat gembira."

Sementara itu, pemain Afrika Selatan, Kevin Anderson menempah slot ke final selepas menewaskan Julien Benneteau dari Perancis 3-6, 6-4, 7-6 (8) dalam kategori lelaki.

Anderson akan bertemu pemain Australia, Bernard Tomic yang mara ke final selepas menewaskan pemain pilihan ketiga Andreas Seppi dari Itali 7-6 (12/10), 6-4 dalam satu lagi aksi separuh akhir.

"Kejohanan ini sudah lama dianjurkan dan saya akui ada pemain Afrika Selatan yang hampir berjaya mara ke perlawanan akhir.

"Pemain yang saya maksudkan ialah Wayne Ferreira. Jadi, saya berharap mampu mengatasi pencapaiannya pada kejohanan ini," kata Anderson. - AFP

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan