Rabu, 26 Jun 2013

Schurrle pembelian pertama Mourinho

Andre Schurrle
LONDON - Pemain antarabangsa Jerman, Andre Schurrle menjadi pemain pertama yang dibeli oleh pengurus baharu Chelsea, Jose Mourinho dengan yuran perpindahan 18 juta pound (RM88.6 juta) dari Bayer Leverkusen.

Schurrle bersetuju mengikat kontrak lima tahun dengan Chelsea dan dijangka menjadi aset jangka panjang buat The Blues memandangkan baru berusia 22 tahun.

"Saya harap mampu memenangi banyak kejuaraan dalam masa lima tahun, kerana kami mempunyai pasukan yang bagus dengan ramai bakat muda yang mampu menyinar.

"Kami boleh terus meningkat terutamanya di bawah Jose Mourinho dan saya yakin kami boleh menempuh musim yang hebat kali ini.

"Bersama kelab ini, memenangi kejuaraan adalah objektif utama dan bintang muda pasukan ini cukup berkualiti malahan saya optimis kami mampu memberikan saingan dalam Liga Perdana, Liga Juara-Juara dan piala-piala lain, saya harap dapat memainkan peranan di sini.

"Saya tidak sabar untuk bekerjasama dengan Mourinho, saya mengenalinya selepas terlibat dengan perlawanan perpisahan untuk Michael Ballack beberapa minggu lalu. Dia sempat memberikan nasihat mengenai tempat tinggal di sini serta harapannya terhadap saya, " katanya.

Schurrle, yang boleh beraksi sebagai pemain tengah dan penyerang, menjaringkan tujuh gol dalam 24 penampilan bersama Jerman sejak penampilan pertama pada November 2010. dan menyarung jersi nombor 14. - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan