Khamis, 20 Jun 2013

Annuar harus profesional

AZZUDDIN


SETIAUSAHA Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad menegaskan bahawa Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa boleh mengusulkan sebarang perkara berbangkit mengikut saluran yang sah.

Individu yang dimaksudkan Azzuddin ialah Naib Presiden FAM, Datuk Affandi Hamzah merangkap pemangku Presiden KAFA serta Naib Presiden KAFA, Datuk Rosmadi Ismail yang juga Exco FAM.
Jelas beliau, Annuar seharusnya bersikap lebih profesional dengan menggunakan 'suaranya' melalui kedua-dua individu terbabit dan bukan menerusi kenyataan terbuka menerusi laman sosial Facebook milik bekas Timbalan Presiden FAM itu.

"Annuar sepatutnya boleh menggunakan suaranya menerusi Exco mereka (KAFA) sendiri untuk menanyakan soalan berbangkit, bukan secara terbuka dengan memberikan tanggapan buruk kepada FAM.

''Beliau sepatutnya lebih bersikap profesional dan FAM boleh memberi maklum balas jika ada sebarang isu berbangkit.

"Mengenai pertikaiannya berhubung dana kewangan Harimau Malaya yang menjalani latihan di Australia dan Harimau Muda di Slovakia, perkara itu telah dibincangkan dalam mesyuarat Exco FAM.

"Apakah beliau tidak dimaklumkan sebarang maklumat mengenai hal tersebut oleh Exco mereka sendiri? 

"Saya tidak tahu tetapi saya enggan menggunakan media sebagai 'orang tengah'.
"Sebaliknya, Annuar boleh rujuk dengan Exco mereka sekiranya masih ada beberapa perkara yang beliau belum jelas dengan perkara ini," kata Azzuddin ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Terdahulu, Annuar mempersoalkan FAM yang menghantar skuad Harimau Muda ke Slovakia dengan mendakwa sesi latihan di negara Eropah itu bertujuan untuk memudahkan pegawai pasukan dan isteri masing-masing melancong ke luar negara.

Selepas mempertikaikan isu tajaan hak penyiaran FAM sebanyak RM30 juta, bekas Menteri Belia dan Sukan itu sekali lagi menempelak badan induk tersebut dengan menyifatkan sesi latihan skuad Harimau Malaya di Australia sebagai 'tidak berbaloi'

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan