Ahad, 16 Jun 2013

Suarez sudah sedia ubah haluan



SUAREZ sering dibelenggu kontroversi sejak menyarung jersi Liverpool.



LONDON - Luis Suarez mahu Liverpool mendengar dahulu tawaran mana-mana kelab termasuk daripada dua gergasi Sepanyol, Barcelona atau Real Madrid yang mungkin berhasrat melamarnya musim depan.

Penyerang kontroversi kelahiran Uruguay itu dilapor bersedia meninggalkan kancah Liga Perdana England apabila mendakwa sering menjadi mangsa laporan akhbar di Britain sebelum ini.

Biarpun masih memiliki kontrak bersama The Reds, Suarez tidak menolak kemungkinan bakal meninggalkan Anfield dan mahu hasratnya itu dipersetujui kelab.

Bakal diketepikan pada permulaan musim gara-gara digantung 10 perlawanan kerana menggigit tonggak Chelsea, Barislav Ivanovic dalam aksi liga musim lalu juga seolah-olah cuba dijadikan alasan oleh Suarez untuk menyertai Real.

"Saya masih memiliki kontrak bersama Liverpool, tetapi jika suatu hari nanti saya mahu menyertai kelab lain, mereka perlu mendengar tawaran itu terlebih dahulu.

"Liverpool perlu mendengar pendapat mana-mana pemain termasuk saya.
"Sudah tentu saya teruja menyertai mana-mana kelab seperti Real Madrid dan Barcelona," kata Suarez.

Pada masa sama, Suarez juga mengakui terharu dengan sokongan penyokong The Reds biarpun sering diselubungi kontroversi termasuk didapati bersalah atas dakwaan mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman terhadap tonggak pertahanan Manchester United, Patrice Evra sebelum ini.
"Saya tidak akan melupakan segala-galanya di Liverpool. Sokongan penyokong terhadap saya cukup istimewa," katanya.

Dalam pada itu, Suarez juga mempertahankan karakternya di atas padang.
"Saya memang beraksi begini sejak kanak-kanak lagi.

"Mungkin saya memprotes agak melampau terhadap pengadil, tetapi itu sesuatu yang boleh diperbaiki," kata Suarez. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan