Sabtu, 5 Oktober 2013

Amukan ATM menakjubkan



PENYERANG ATM, Marlon Alex James (kiri) tampil cemerlang untuk memusnahkan impian Lions XII pada aksi suku akhir kedua di Stadium Majlis Perbandaran Selayang kelmarin.


PENGENDALI Angkatan Tentera Malaysia (ATM), B. Sathianathan memuji kebangkitan dramatik anak-anak buahnya dalam aksi suku akhir kedua Piala Malaysia 2013 bagi menyingkirkan Lions XII dengan kemenangan 4-2 secara agregat di Stadium Majlis Perbandaran Selayang kelmarin.

Sebelum turun, skuad The Gladiators ketinggalan dengan agregat 0-1 selepas tewas dalam aksi pertama minggu lalu bagaimana pun itu tidak menghalang mereka mempamerkan aksi garang untuk membenam Lions XII 4-1 pada aksi timbal-balik tersebut.

Menurut Sathianathan, para pemainnya bermain mengikut arahan serta beliau tidak menafikan kualiti yang ada dalam penjaring hatrik pada perlawanan tersebut, Marlon Alex James yang menjadi nadi utama kebangkitan mereka pada aksi kedua itu.

“Seperti saya pernah katakan sebelum ini, jika para pemain mengikut perancangan serta sentiasa menyerang tidak mustahil kami mampu mencatat kejayaan seumpama ini.

“Saya memuji persembahan semua pemain terutama benteng pertahanan yang berfungsi dengan baik dan bagi Marlon sememangnya saya akui dia merupakan seorang pemain yang sangat berkualiti.
“Saya tahu memang dia (Marlon) akan jaringkan gol pada malam ini (kelmarin).

“Tetapi saya sedikit kecewa dengan layangan kad merah kepada Amiridzwan Taj Tajuddin kerana bagi saya dia perlu mengawal emosi dalam perlawanan getir seperti ini namun saya akan memikirkan pengganti yang sesuai untuk tempatnya pada separuh akhir nanti,” kata Sathianathan.

Dalam pada itu, Sathianathan berkata, beliau juga sangat berpuas hati kerana dapat menyingkirkan pasukan kuat seperti Lions XII pada peringkat suku akhir ini dan pada musim lalu, ATM menyingkirkan skuad yang sama pada peringkat separuh akhir.

“Saya sangat berpuas hati kerana dapat menyingkirkan pasukan hebat seperti Lions XII pada peringkat ini. Saya rasa bukan saya seorang yang gembira, malah semua orang gembira apabila pasukan ini tersingkir kerana mereka sebuah pasukan yang sangat sukar untuk dijinakkan.

“Saya masih tidak memikirkan aksi separuh akhir dan saya tidak kisah lawan mana yang akan kami temui. Biarlah kami meraikan dahulu kejayaan manis malam ini (kelmarin) dahulu,” kata Sathianathan lagi.

Sementara itu, jurulatih Lions XII, V. Sundramoorthy berkata, beliau sangat kecewa kerana perjalanan skuad Lions XII terkandas pada suku akhir musim ini.

Katanya, beliau memuji persembahan bertenanga ATM dalam aksi kedua itu dan mereka ternyata lebih bersedia untuk aksi kedua itu selepas tewas tipis 0-1 pada aksi pertama minggu lalu.

“Saya sangat kecewa dengan kekalahan ini, dan ATM sememangnya berhak menang kerana mereka beraksi sangat sempurna pada aksi kedua malam ini (kelmarin).

“Pasukan saya tidak bernasib baik, kami seperti hilang punca dan kesempatan itu telah digunakan sepenuhnya oleh ATM untuk mengasak ke kubu kami,” kata Sundramoorthy.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan