Isnin, 7 Oktober 2013

Juventus hampiri pendahulu Serie A

Berita Harian
 
Milan: Juara bertahan, Juventus bangkit daripada ketinggalan seawal minit pertama sebelum tampil menewaskan AC Milan 3-2 di laman sendiri, awal pagi semalam untuk menghuni tangga ketiga Serie A dengan 19 mata - hanya dua mata di belakang pendahulu, AS Roma.

Namun pencabar kejuaraan, Napoli terus memberi tekanan kepada Juventus apabila kekal di tangga kedua juga dengan 19 mata selepas skuad kendalian Rafael Benitez itu mudah membelasah Livorno 4-0.
Hukuman berat


Di Stadium Juventus, tuan rumah yang ketinggalan menerusi jaringan Sulley Muntari pada minit pertama bangkit membalas tiga gol menerusi Andrea Pirlo minit ke-15, Sebastian Giovinco (69) dan Giorgio Chiellini (75) sebelum Milan mendapatkan gol kedua juga menerusi Muntari pada minit ke-90.

Pelawat beraksi 10 pemain pada minit ke-74 apabila Philippe Mexes kerana melakukan kekasaran terhadap Chiellini.

“Kekasaran seperti ini perlu dikenakan hukuman berat,” kata Chiellini.

“Sesetengah orang tidak akan belajar sesuatu. Jika kekasaran itu boleh diterima, ia adil untuk kamu bangun selepas diterjah dan kemudian berjabat tangan. Tapi kekasarannya ini bukan untuk bola sepak.”
Kekalahan itu meletakkan Milan kini di tangga ke-12 liga dengan lapan mata dan jurulatihnya, Massimiliano Allegri tidak bersetuju dengan kad merah diberikan kepada Mexes itu.
AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan