Isnin, 7 Oktober 2013

Kecederaan Cole buat England tambah bimbang

Berita Harian
 
Norwich: Ashley Cole menambah kebimbangan dalam skuad England menjelang aksi Kelayakan Piala Dunia 2014 bertemu Montenegro, Jumaat ini selepas pengurus Chelsea, Jose Mourinho mendedahkan pemain bek kiri itu perlu melakukan ujian imbasan terhadap kecederaan tulang rusuk dialaminya.

Pemain England itu terpaksa dikeluarkan ketika Chelsea menewaskan Norwich 3-1, malam kelmarin pada perlawanan yang menyaksikan dua pemain gantian, Eden Hazard dan Wllian menjaringkan gol buat skuad kendalian Mourinho itu.
Enggan beri jaminan


Mourinho berharap Cole masih mampu untuk menyertai kem latihan England kendalian Roy Hodgson bagi perlawanan di Stadium Wembley itu nanti serta disusuli pertemuan dengan Poland di venue sama empat hari kemudian, namun enggan memberi sebarang jaminan.

“Dia (Cole) sebenarnya mengalami masalah kecil di bahagian rusuknya itu sudah lama. Dia berasakan kesakitan pada rusuknya tetapi saya bukan mengeluarkannya kerana masalah itu.

“Saya keluarkan dia untuk pilihan tetapi saya sedar situasi sebelumnya sukar untuk keadaannya itu. Ia menjadi kebimbangan saya kerana saya mahu England tampil dengan baik dan pemain saya beraksi untuk skuad kebangs

Tiada ulasan:

Catat Ulasan