Jumaat, 25 Oktober 2013

Arsenal resah dikejut Dortmund

Berita Harian
 
London: Per Mertesacker beri amaran betapa Arsenal mesti belajar daripada kekalahan dalam saingan Liga Juara-Juara sekiranya pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL) itu berhasrat mengekalkan permulaan cemerlang dalam kempen domestik.

The Gunners akan berdepan kelab bermasalah, Crystal Palace hari ini selepas jaringan lewat Robert Lewandowski menghadiahkan kemenangan 2-1 kelab Jerman Borussia Dortmund di Stadium Emirates dalam aksi Liga Juara-Juara Rabu lalu.

Bebas, bervisi


Berdepan Palace yang menduduki tangga kedua tercorot liga dan tanpa kelibat jurulatih Ian Holloway yang meletak jawatan, skuad bimbingan Arsene Wenger dilihat mudah mengekalkan kedudukan teratas liga namun pertahanan tengah, Mertesacker percaya masih banyak ruang perlu diperbaiki.

“Kami tahu kami bermula baik, tetapi kami tahu ia memerlukan lebih daripada hanya bermain dengan penuh kebebasan dan bervisi,” kata pertahanan Jerman itu. “Kami perlu bertahan terlebih dulu dan kemudian boleh mengubah perkara seterusnya. Kamu boleh lihat apa yang boleh berlaku selepas itu.”

Kekuatan Arsenal setakat ini hadir daripada jentera tengah, tetapi Mertesacker percaya bekas bintang Real Madrid yang juga rakan senegaranya, Mesut Ozil mampu beraksi lebih baik selepas gagal menyerlah ketika menentang Dortmund.

“Tomas Rosicky masuk dan bergandingan baik dengan sesiapa saja seperti Ozil mahupun Wilshere. Apabila ketiga-tiga pemain ini bergabung, kamu dapat rasakan ada magis dan keserasian antara mereka,” kata Mertesacker - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan