Rabu, 30 Oktober 2013

Ronaldo bengang komen Blatter


MADRID - Penyerang sensasi Real Madrid, Cristiano Ronaldo ternyata berang dengan kenyataan Presiden Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA), Sepp Blatter yang melabelkannya sebagai seorang 'komander di tengah padang'.

Bercakap dalam satu majlis di Universiti Oxford minggu lalu, Blatter menjelaskan, beliau lebih menggemari Pemain Terbaik Dunia empat kali, Lionel Messi berbanding Ronaldo yang disifatkannya lebih mementingkan gaya rambut.

Ronaldo juga berada di belakang Messi dalam tiga daripada empat undian anugerah Ballon d'Or, meskipun bintang Portugal itu pernah memenanginya sekali ketika bersama Manchester United pada 2008.

Ronaldo dan Messi sekali lagi tersenarai dalam senarai pendek 23 calon pemain bagi anugerah tersebut bagi tahun 2013.

"Video itu jelas menunjukkan tanggapan dan tahap rasa hormat FIFA kepada kepada saya, kelab saya dan juga negara saya.

"Semuanya telah terbukti sekarang. Saya harap Blatter akan terus sihat dan panjang umur supaya dia dapat menyaksikan kejayaan pasukan dan pemain kegemarannya," jelas Ronaldo dalam laman sosial Facebook miliknya.

Kenyataan Blatter itu jelas mencetuskan kemarahan Real dan Persekutuan Bola Sepak (FA) Portugal yang menghantar surat aduan kepada FIFA atas sikap Blatter.

Begitupun, Blatter mempertahankan kenyataannya itu sambil menjelaskan, beliau percaya Ronaldo memiliki kehebatan yang sama dengan Messi sebagai seorang pemain bola sepak.

"Saya mahu jelaskan bahawa bagi saya, Cristiano adalah sama hebat dengan Messi dan kedua-duanya adalah pemain luar biasa di dunia dalam cara tersendiri.

"Bukan niat saya untuk menimbulkan kemarahan atau tidak menghormati sesiapa termasuk pemain, peminat dan kelab Real Madrid," kata Blatter. - AFP

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan