Bukan kerana kecewa: Azraai
‘Ini perancangan PAFA hadapi musim 2014. Ini lumrah bola sepak’

Ipoh: Mohd Azraai Khor Abdullah yang memilih menamatkan kontrak dengan Perak semalam menegaskan keputusan itu bukan didorong rasa kecewa dengan tindakan Persatuan Bola Sepak (PAFA) yang menggantung tugasnya bersama seluruh pasukan atas dakwaan wujud unsur sabotaj dan rasuah baru-baru ini.

Sebaliknya, jurulatih yang masih memiliki setahun kontrak dengan PAFA itu menegaskan keputusan berkenaan diputuskan selepas badan induk itu memiliki perancangan baru dalam menghadapi kancah Liga Malaysia (Liga-M) musim depan.
“Ini adalah perancangan PAFA untuk menghadapi musim 2014. Ia perkara lumrah dalam bola sepak. Tidak ada alasan mengenai perpisahan ini.


“Malah saya berterima kasih kepada PAFA kerana memberi peluang kepada saya mengendalikan pasukan Perak selama semusim,” katanya semalam.

Tidak tahu perbincangan

Kelmarin, BH Sukan mencetuskan persoalan mengenai status Azraai selepas jurulatih itu masih tidak kelihatan di padang walaupun PAFA sudah mengumumkan pembatalan penggantungan skuad itu minggu lalu selepas bebas daripada dakwaan unsur rasuah dan sabotaj dalam kempen Piala Malaysia.

Namun, status Azraai terjawab apabila jurulatih itu mengadakan perbincangan dengan Timbalan Presiden PAFA, Khairul Azwan Harun semalam dengan kedua-dua pihak mencapai persetujuan untuk menamatkan kontrak.
Presiden PAFA, Datuk Zainol Fadzi Paharuddin ketika dihubungi mengakui mengenai persetujuan awal penamatan kontrak itu tetapi enggan mengulas lanjut.

“Tunggulah sehingga pertemuan terakhir diadakan esok (hari ini). Terlalu awal untuk saya ulas. Lagipun saya tidak tahu butiran lanjut yang dibincangkan antara Azraai dengan Azwan,” kata Zainol.