Ahad, 27 Oktober 2013

Pellegrini perlekeh Mourinho


LONDON - Pengurus Manchester City, Manuel Pellegrini mengakui bahawa beliau tidak berminat untuk melayan serangan psikologi yang dilancarkan pengendali Chelsea, Jose Mourinho.


Kedua-dua pengendali itu pernah bertemu pada kempen Liga Sepanyol selepas Pellegrini mengemudi Malaga dan Mourinho bersama Real Madrid.

Bagaimanapun, aksi malam ini merupakan pertemuan pertama kedua-dua pengendali itu di England.
Pellegrini berkata, beliau tidak mahu terlibat dengan serangan psikologi yang dilancarkan Mourinho.
"Saya tidak terlibat dengan situasi itu dan saya tidak mahu melibatkan diri.
"Saya tidak mengenali beliau (Mourinho). Dia pernah bekerja di Sepanyol manakala saya dengan kelab lain (Malaga).

"Kami pernah bertemu ketika Real menentang Malaga. Itu sahaja dan saya tidak perlu memberikan apa-apa kenyataan terhadap beliau," kata Pellegrini.

Chelsea kini menduduki tangga kedua liga selepas melakar kemenangan 4-1 ke atas Cardiff City manakala City menduduki tangga keempat selepas menewaskan West Ham United 3-1 hujung minggu lalu.

Selain aksi liga domestik, kedua-dua kelab itu turut mempamerkan prestasi cemerlang dalam saingan Liga Juara-Juara apabila skuad The Blues berjaya menewaskan Schalke 04 3-0.

Skuad The Citizens pula memperoleh kemenangan tipis 2-1 ke atas CSKA Moscow, Rabu lalu. - AFP

Tiada ulasan:

Catat Ulasan