Isnin, 28 Oktober 2013

‘Jangan fikir ganjaran dulu’

Oleh Asrol Awang Berita Harian

‘Jangan fikir ganjaran dulu’ Imbas kembali Datuk Jamal Nasir Ismail (tengah) dan rakan sepasukan diarak bersama Piala Malaysia selepas Pahang dinobat juara pada 1983. - Foto Mohd Rafi Mamat
 
Kuantan: Ganjaran tetap menjadi milik skuad kendalian Dollah Salleh jika muncul juara, cuma mereka diminta tidak memikirkannya dan perlu fokus pada aksi final Piala Malaysia bertemu Kelantan di Stadium Shah Alam, Ahad ini.

Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP), Datuk Seri Muhammad Safian Ismail berkata, pemain dituntut tidak memikirkan soal ganjaran, sebaliknya membuktikan kemampuan mereka terlebih dahulu menjulang piala berprestij itu.
Komitmen 100 peratus


Beliau berkata, kejayaan mengisi slot terakhir itu seharusnya disusuli dengan kejayaan kerana kali terakhir Pahang muncul juara Piala Malaysia kira-kira 21 tahun lalu iaitu pada 1992.

“Ia adalah tempoh yang panjang dan kejayaan layak ke final perlu dicapai dengan kejayaan muncul juara buat kali ketiga selepas melakukannya pada 1983 dan 1992.

“Soal ganjaran tidak harus menjadi fokus utama kerana misi Pahang kali ini adalah untuk menjulang kejuaraan yang sudah sekian lama diidamkan,” katanya di sini, semalam.

Sementara itu, Naib Presiden Satu PBNP, Datuk Tajuddin Abdullah mahu semua pemain memberi tumpuan 100 peratus pada aksi final itu nanti kerana Kelantan bukan calang-calang pasukan untuk ditewaskan.
Namun, katanya, kejayaan ke final sudah pasti memberi suntikan semangat kepada pemain untuk melakar kejayaan biarpun saingan getir bakal dihadapi.

“Saya harap pada aksi final nanti kesebelasan utama berada pada prestasi terbaik dan memanfaatkan peluang sebaik mungkin jika mahu bergelar juara,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan