Ahad, 13 Oktober 2013

'Mungkin silap saya'


"IA kemahuan para pemain dan kami perlu menghormati kemahuan mereka."
Itu reaksi jurulatih Angkatan Tentera Malaysia (ATM), B. Sathianathan ketika diminta mengulas isu pertukaran venue aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia menentang Kelantan pada 18 Oktober ini.

Kelmarin, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menerima rayuan Persatuan Bola Sepak Angkatan Tentera (PBAT) yang pada mulanya meminta aksi tersebut diadakan di Stadium Shah Alam.

Namun, disebabkan banyak rungutan daripada barisan pemain ATM, PBAT meminta aksi itu kembali diadakan di gelanggang asal mereka - Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Sathianathan mengakui kesilapannya sebelum ini yang terburu-buru mahu mengadakan perlawanan itu di stadium lebih besar dan selesa serta memiliki aspek kawalan keselamatan lebih bagus.

"Mungkin silap saya kerana sebaik sahaja kami melangkah ke separuh akhir, saya ada berbincang dengan pengurusan tertinggi pasukan dan mereka mencadangkan untuk mencari venue yang lebih besar dan selamat untuk aksi separuh akhir pertama itu.

"Saya tanpa berfikir panjang terus mengemukakan permohonan kepada FAM untuk kami bermain di Shah Alam. 

"Namun, pemain-pemain meluahkan kepada saya mereka tidak mahu bermain di Shah Alam kerana lebih selesa di Selayang.

"Saya terus mengemukakan perkara itu kepada pihak pengurusan dan mereka minta saya memohon untuk kami bermain di Selayang," kata Sathianathan kelmarin.

Sathianathan berkata, beliau telah menuruti segala kemahuan para pemainnya dan berharap mereka dapat memberikan aksi terbaik ketika melayan kunjungan Kelantan di Selayang nanti.

"Kami akan menjalani latihan seperti biasa dan saya hanya memberi para pemain pelepasan sehari untuk Hari Raya Aidiladha dan selepas itu, kami akan kembali berlatih sebelum menentang Kelantan Jumaat ini.

"Saya lihat motivasi para pemain sangat baik dan saya harap ia dikekalkan sehingga sepak mula separuh akhir nanti," jelasnya.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan