Rabu, 14 Ogos 2013

Dortmund tampil lebih hebat


LEWANDOWSKI yakin Dortmund akan tampil lebih hebat meskipun kehilangan Goetze yang berhijrah ke Bayern musim ini.


BERLIN - Penyerang Borussia Dortmund, Robert Lewandowski yakin pasukan mereka akan tampil lebih baik musim ini meskipun kehilangan Mario Goetze yang berhijrah ke Bayern Munich.

Pemain antarabangsa Poland itu berkata, kehadiran pemain Armenia, Henrikh Mikhitaryan dan Pierre-Emerick Aubameyang, telah menambah kualiti dalam pasukan tersebut.

Lebih menarik, pemain antarabangsa Gabon, Aubameyang beraksi cemerlang pada penampilan sulungnya dalam kempen Liga Jerman apabila melakukan hatrik ketika menewaskan Augburg 4-0 minggu lalu.

"Setakat ini, apa yang kami dapat lihat adalah mereka telah mempamerkan peningkatan yang hebat.
"Saya rasa, kami lebih baik berbanding tahun lepas," kata Lewandowski.

Sebelum ini, Lewandowski juga dilaporkan berminat untuk menyertai Bayern, sekali gus bermain di samping Goetze, namun impiannya itu dihalang Dortmund.

Lewandowski berkata, kehadiran pemain-pemain itu juga memberi pasukan pilihan yang lebih baik terutamanya pada akhir-akhir musim.

"Saya berterima kasih dengan kehadiran pemain-pemain baharu, saya percaya kami kini mampu melakukan apa sahaja. Semua kini bermotivasi," kata Lewandowski.

Juara Liga Jerman 2011 dan 2012 itu dilihat pasukan yang paling layak untuk merampas gelaran juara daripada Bayern. - Reuters

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan