Khamis, 15 Ogos 2013

Rooney tunjuk petanda positif



ROONEY (kanan) beraksi ketika England menewaskan Scotland 3-2 pada aksi persahabatan antarabangsa di Stadium Wembley awal pagi semalam.


LONDON - Pengendali Manchester United, David Moyes teruja selepas penyerang kontroversi, Wayne Rooney diturunkan ketika England menewaskan Scotland 3-2 pada aksi persahabatan antarabangsa awal pagi semalam.

Moyes berkata, penampilan Rooney di Stadium Wembley itu dianggap sebagai sesuatu yang positif buat skuad The Red Devils.

Bagaimanapun, Moyes masih merahsiakan tarikh sebenar Rooney akan disenaraikan dalam skuad utamanya.

Rooney yang berhasrat untuk meninggalkan Old Trafford bagi berhijrah ke Chelsea, beraksi selama 45 minit ketika United menghadapi aksi persahabatan tertutup menentang Real Betis awal bulan ini kerana mengalami kecederaan hamstring dan bahu.

Meskipun dia tidak diturunkan ketika United menewaskan Wigan Athletic 2-0 pada Piala Piala Komuniti, jurulatih England, Roy Hodgson mendedahkan penyerang itu sebenarnya telah cergas beberapa hari sebelum perlawanan persahabatan menentang Scotland.

Rooney beraksi selama 67 minit di Stadium Wembley awal pagi semalam sebelum digantikan penyerang Southampton, Rickie Lambert.

Begitupun, Moyes enggan memberikan jaminan untuk menurunkan Rooney pada aksi pembukaan tirai Liga Perdana England menentang Swansea City awal pagi esok.

"Saya rasa, perkara paling penting ialah dia kembali beraksi di atas padang. Jadi, ia satu petanda yang baik buat kami.

"Saya harap, perlawanan ini (awal pagi semalam) dapat membantunya menjadi lebih bersedia apabila dia sudah cergas dan boleh diturunkan nanti," kata Moyes.

Moyes masih berkeras untuk tidak menjual Rooney setelah United menolak dua tawaran yang dikemukakan Chelsea ke atas bekas penyerang Everton itu.

"Semua orang mahu melihat Rooney bermain dengan baik. Dia telah berlatih dengan baik sejak awal jelajah pra-musim lalu," kata Moyes. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan