Jumaat, 6 September 2013

Gerrard impi ganti tempat Rodgers



GERRARD sudah mula memikirkan tentang persaraan dan masa depannya selepas tidak bergelar pemain lagi.


LONDON - Steven Gerrard telah meluahkan hasrat dan minatnya untuk menjadi pengurus Liverpool satu hari nanti selepas era Brendan Rodgers berakhir.

Kapten The Reds itu berkata demikian selepas mengakui dia terpaksa mempertimbangkan masa depannya selepas menyaksikan bekas rakan sepasukan, Jamie Carragher telah bersara pada akhir musim lalu.

Ketika menyaksikan Carragher yang kini bertugas sebagai hos bola sepak kepada rancangan sukan, Sky Sports, Gerrard menganggap dia lebih sesuai untuk meneruskan perjuangan bola sepak dengan menjadi pengendali di Anfield.

Pemain berusia 33 tahun itu memberitahu: "Impian saya akan menjadi kenyataan sekiranya diberikan peluang untuk mengemudi Liverpool pada suatu hari nanti.

"Kami telah memiliki pengurus bertaraf dunia tetapi mungkin jawatan itu akan dikosongkan. Kita tunggu dan lihat pada suatu hari nanti.

"Apabila kamu sudah tiba di kemuncak pada usia kamu, sudah tentu kamu harus berfikir secara serius mengenai kehidupan selepasnya.

"Saya hanya menandatangani kontrak lanjutan selama setahun. Saya perlu mula merancang masa depan.

"Apa rancangan itu adalah saya kini sedang mengambil kursus dan lesen kejurulatihan yang mana ia akan berakhir pada tahun depan.

"Sudah tentu saya sendiri melihat personaliti saya lebih sesuai jika menjadi pengurus berbanding jurulatih. Saya pernah bercakap perkara ini dengan Carragher tetapi beliau lebih berminat untuk terlibat dengan bidang media.

"Agak 'pelik' apabila menyaksikan beliau hoskan rancangan sukan tetapi saya sangat berbesar hati sekiranya Carragher menjadi pembantu saya sekiranya saya dilantik sebagai pengurus Liverpool pada masa akan datang." - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan