Jumaat, 6 September 2013

Perak mahu lupakan isu gol kontroversi



IMBAS KEMBALI... Pemain Perak dan Lions XII bercakaran selepas pengadil tidak mengesahkan gol pemain Perak pada perlawanan di Ipoh Jun lalu.


PENGENDALI Perak, Mohd. Azraai Khor Abdullah dengan berat hati menerima keputusan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menolak bantahan rasmi pasukan itu terhadap keputusan kontroversi pengadil, Nafeez Wahab ketika aksi menentang Lions XII dalam saingan Kumpulan D Piala Malaysia.

Meskipun terkilan dengan keputusan itu, Mohd. Azraai enggan moral anak-anak buahnya terjejas dalam mengharungi baki dua lagi perlawanan selepas ini sekali gus menyambar slot ke suku akhir Piala Malaysia.

"Yang sudah itu sudahlah, tidak perlu lagi dikenang. Sudah tentu peluang kami ke suku akhir lebih cerah jika keputusan sebaliknya berlaku ketika berdepan Lions XII tempoh hari, tetapi kami perlu menerima kenyataan ini.

"Jadi, saya menuntut barisan pemain supaya 'menjawab' setiap apa yang berlaku tempoh hari dengan memburu enam mata maksimum selepas ini," katanya kepada Kosmo! semalam.

Isnin lalu, Kosmo! melaporkan hasrat Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa) untuk membuat aduan serta bantahan rasmi kepada FAM ekoran kontroversi jaringan penyerang importnya, Paulo Rangel tidak disahkan oleh Nafeez ketika menentang Lions XII pada Jun lalu.

Pada aksi di Stadium Jalan Besar, Singapura itu, Perak tewas 1-2 biarpun berpeluang mencuri satu mata jika jaringan pada minit ke-79 itu diambil kira.

Berdasarkan rakaman televisyen, bola jelas dilihat melepasi garisan gol sebelum penjaga gol Lions XII, Izwan Mahbud berjaya menguis bola keluar semula dari garisan gol.

Bagaimanapun kelmarin, Setiausaha Pafa, Abdul Aziz Yeop Jamaluddin mengesahkan bantahan rasmi mereka berhubung perkara itu telah ditolak FAM atas alasan teknikal.

Abdul Aziz dilaporkan berkata, FAM dalam kenyataan balas menjelaskan bahawa pengadil perlawanan dan pembantunya mendakwa mereka tidak dapat melihat dengan jelas kedudukan bola ketika insiden berkenaan.

Mengulas lanjut, Mohd. Azraai memberitahu, skuad kendaliannya telah kembali menjalani latihan Rabu lalu menjelang persiapan melayan kunjungan Kedah di Stadium Perak, Ipoh pada 17 September depan.

"Kami perlu mengatasi Kedah bagi menjamin slot ke suku akhir. Saya tidak mahu pemain menunggu sehingga perlawanan terakhir kumpulan (berdepan Sarawak) untuk layak bagi mengelak sebarang tekanan," katanya.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan