Isnin, 16 September 2013

Ahmad beri kata dua


AHMAD (kanan) melihat gambar-gambar bersejarah pada sambutan Hari Malaysia peringkat negeri di Perpustakaan Negeri, Kuala Terengganu semalam.


TUGAS berat menanti Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) yang baharu, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid.

Wan Ahmad Nizam mempunyai misi utama untuk memastikan Terengganu kembali menjadi sebuah pasukan bola sepak yang digeruni di Malaysia.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said memberikan kata dua kepada beliau supaya memastikan pemain import yang dipilih untuk mewakili pasukan itu musim depan berbaloi dengan wang pelaburan yang dikeluarkan kerajaan negeri.

“Saya telah memberi amaran kepada presiden baharu (Wan Ahmad Nizam) supaya memilih pemain import yang benar-benar berkaliber sahaja.

“Saya sudah beritahu, jangan harapkan pemain yang dihantar oleh ejen atau yang diperolehi berdasarkan gambar video dan sebagainya sahaja. Saya cakap, kalau dia silap pilih, dia kena,” katanya kepada pemberita di Kuala Terengganu semalam.

Bagaimanapun Ahmad tidak menjelaskan apa tindakan yang akan dikenakan ke atas Wan Ahmad Nizam sekiranya beliau gagal berbuat demikian.

Jelasnya, beliau juga sudah berbincang dengan Pengerusi Jawatankuasa Belia & Sukan dan Sumber Manusia negeri, Rozi Mamat serta pihak pengurusan mengenai perkara tersebut.

Jelasnya, Wan Ahmad Nizam bersama pengurusan PBSNT kini menuju ke Croatia dan Bosnia untuk mencari pemain import dari dua negara tersebut dan akan memulakan tugas secara rasmi sebagai Presiden PBSNT apabila pulang dari tugasan tersebut.

Wan Ahmad Nizam dilantik sebagai Presiden PBSNT yang baharu dalam satu Kongres Luar Biasa PBSNT menggantikan Datuk Che Mat Jusoh yang memegang jawatan itu selama lebih 14 tahun.

Dalam perkembangan berkaitan, Ahmad mengalu-alukan pelantikan Setiausaha Politiknya itu sebagai Presiden PBSNT yang baharu dan berharap Wan Ahmad Nizam dapat membawa perubahan dalam persatuan tersebut.

“Kami (kerajaan negeri) berharap, di bawah kepimpinan baharu, dengan tenaga baharu dan idea-idea baharu nanti, kami dapat bekerjasama dalam persatuan (PBSNT), persatuan-persatuan (bola sepak) daerah dan sebagainya,” katanya.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan