Isnin, 22 Julai 2013

Heynckes nafi kendali Barcelona



HEYNCKES lebih suka menikmati persaraan.


BERLIN - Jurulatih yang memenangi juara trebel bersama Bayern Munich musim lalu, Jupp Heynckes menafikan spekulasi bahawa dia bakal mengisi kekosongan jawatan jurulatih Barcelona.

Sebaliknya bekas pengendali Bayern berusia 68 tahun itu menegaskan bahawa dia lebih gemar menikmati tempoh persaraannya pada masa ini.

Heynckes telah mengemudi Bayern untuk muncul kelab Jerman pertama memenangi gelaran trebel iaitu Liga Juara-Juara, Liga Jerman serta Piala Jerman pada musim lalu.

Bagi saingan Eropah, Bayern melengkapkan gelaran kelima mereka manakala untuk liga domestik, ia merupakan gelaran ke-25 kelab itu.

Selepas mencipta sejarah gemilang tersebut, Heynckes bertindak meletak jawatan selaku jurulatih Bayern penghujung musim lepas namun dia menafikan bakal menggantikan tempat Tito Vilanova yang turut melepaskan jawatannya selaku jurulatih Barcelona Jumaat lalu.

"Saya rasa adalah mustahil untuk saya kembali membimbing kelab baharu selepas saya bersara bersama Bayern Munich.

"Saya kini sentiasa sibuk dengan hobi tersendiri. Saya juga aktif bersukan serta memelihara binatang peliharaan serta menguruskan kebun bagi mengisi masa lapang," kata He ynckes.

Vilanova, 44, bertindak meninggalkan Barcelona selepas dia perlu menjalani rawatan lanjutan serta pembedahan kanser tekaknya.

Selain Heynckes, bekas bintang Belanda, Ronald Koeman turut dikaitkan dengan jawatan jurulatih kelab gergasi Sepanyol itu.

"Saya masih belum menerima sebarang tawaran tentang perkara tersebut.

"Tetapi, saya ada mendengar tentang keadaan kesihatan Vilanova dan saya bersimpati terhadapnya. Tetapi, siapa yang bakal menjadi jurulatih, saya masih belum tahu," jelas Koeman, 50, yang kini membimbing Feyenoord. - AFP

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan