Selasa, 16 Julai 2013

Universiade Kazan: Bola sepak tangga kelapan

 
Kazan: Skuad bola sepak menutup tirai penyertaan kali ini dengan berada di tangga ke-8 daripada 15 pasukan selepas tewas kepada Kanada 1-3, semalam.

Skuad bimbingan Ong Kim Swee tampak mengawal perlawanan dengan jaringan awal pada minit ke-27 menerusi D Saarvindran namun gagal mengekalkan corak perlawanan apa lagi dengan keputusan pengadil tampak kurang memihak kepada pasukan negara.
Perkara itu jelas menaikkan kemarahan Kim Swee yang juga pengendali Harimau Muda A apa lagi beberapa keputusan dibuat Valdimir Kazmenko tampak boleh dipertikaikan.


“Kalau lihat kembali, separuh masa pertama pasukan bermain dengan cukup baik tapi tindakan pegawai perlawanan boleh dipertikaikan. Ini jelas boleh dilihat ketika (K) Reuben dipersalahkan dalam kotak penalti yang mana saya lihat dia tidak menggunakan tangannya,” kata Kim Swee.

Dia menambah: “Tindakan seperti ini menyebabkan pemain hilang fokus. Pertahanan kita mengambil masa terlalu lama untuk mengeluarkan bola hingga lawan mengambil kesempatan. Jentera serangan juga perlu diperbaiki dengan penyudah tampak tumpul walaupun banyak mencipta peluang,” katanya. 
 
Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan