Isnin, 22 Julai 2013

Ancelotti: Tiada masalah tambat Ronaldo



 
Madrid: Jurulatih Real Madrid, Carlo Ancelotti percaya usaha untuk mengekalkan bintang sensasi kelab itu, Cristiano Ronaldo bukan satu masalah besar.

Ronaldo sehingga kini masih belum memperbaharui kontrak tiga tahunnya di Santiago Bernabue tetapi Ancelotti yakin bekas bintang Manchester United itu akan kekal menyarung jersi Real.
“Semua orang tahu dia seorang pemain hebat dan mencetuskan fenomena.


“Memperbaharui kontraknya bukan tugas saya tetapi ia tidak akan menjadi masalah. Saya fikir secara dasarnya, suasana dalam pasukan sangat baik,” kata Ancelotti sejurus tamat sesi latihan kelab itu.

Ibrahimovic, Bale hebat

Pengendali kelahiran Itali itu bagaimanapun enggan bercakap mengenai potensi Real untuk membawa masuk mana-mana pemain baru bagi mengharungi saingan musim depan.

Ditanya mengenai kemungkinan Gareth Bale dibawa masuk daripada Tottenham Hotspur atau penyerang Paris Saint-Germain, Zlatan Ibrahimovich, Ancelotti berkata: “Saya tidak boleh bercakap mengenai pemain yang bukan milik Real.
“Saya tidak mahu bercakap mengenai Bale. Semua orang tahu kehebatannya sebagai seorang pemain tetapi sebagai menghormati semua yang berada di sini, saya tidak mahu bercakap mengenainya.

“Ibrahimovic pula seorang pemain yang hebat, dia boleh beraksi di mana-mana di dunia ini tetapi hari ini dia bukan pemain Real,” kata Ancelotti. - AFP 
 
Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan