Rabu, 31 Julai 2013

KAFA tarik balik saman Mat Yo

 
KAFA tarik balik saman Mat Yo Aksi Norshahrul (tengah) ketika bertemu dengan Chelsea Nathanel pada perlawanan Jelajah Asia di Stadium Shah Alam, bulan lalu.
 
Kota Bharu: Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) menarik balik saman terhadap penyerang skuad kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha di Mahkamah Sesyen di sini, membabitkan tuntutan hutang RM120,975 selepas kedua-dua pihak bersetuju untuk menyelesaikan kes di luar mahkamah.

Bendaharinya, Nik Aminaldin Nik Jaafar ketika dihubungi mengesahkan kedua-dua pihak bersetuju menyelesaikan kes di luar mahkamah pada minggu lalu.
“Selepas kes ini difailkan hampir setahun, kes diselesaikan pada minggu lalu dengan perbincangan yang dipersetujui kedua-dua pihak. Alhamdulillah, ia diselesaikan dengan cara baik, kita tidak mahu bermasam muka.


Hutang tak banyak

“Lagi pun jumlahnya (hutang) tidak terlalu banyak. Jadi kita tidak mahu mengeruhkan keadaan dan mengaibkan sesiapa yang berkenaan,” katanya ketika dihubungi semalam.

KAFA sebelum ini memfailkan saman ke atas penyerang Johor Darul Takzim (DT) yang lebih dikenali sebagai Mat Yo bagi menuntut baki pampasan di atas tindakan pemain itu yang berpindah ke pasukan berkenaan penghujung musim lalu.

Kadar lima peratus

Dalam notis itu, KAFA menuntut baki hutang RM120,975 berserta faedah ke atas jumlah itu pada kadar lima peratus setahun dikira mulai 14 Mac 2013.

Sebelum ini, Pemain Paling Bernilai 2012 itu perlu membayar RM299,000.00 sebagai bayaran tebus kontrak kepada bekas majikannya.

Bayaran itu membabitkan baki kontrak 13 bulan dan pinjaman mudah yang diberikan KAFA kepada pemain itu. Bagaimanapun, sebahagiannya sudah dijelaskan Norshahrul menerusi bank draf kepada KAFA Januari lalu. 
 
 
Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan