Selasa, 16 Julai 2013

Lukaku mahu sehebat Drogba


Romelu Lukaku berbual dengan peserta sesi latihan Chelsea sempena kunjungan kelab itu ke Bangkok, kelmarin. - AFP 
 
LONDON - Romelu Lukaku mahu menjadi legenda Chelsea sama seperti yang dilakukan oleh Didier Drogba.

Penyerang itu mahu mencapai sasaran itu dengan cepat dengan bantuan Drogba, yang disifatkan sebagai idolanya.

Lukaku yang sudahpun dilabelkan sebagai 'Drogba baharu' di Chelsea berkata: "Drogba adalah legenda. Kini terserah kepada saya untuk melakukan sama seperti apa yang dia telah lakukan. Saya mahu mencapainya secepat mungkin."

Lukaku yakin dia boleh mencontohi Drogba, apatah lagi pemain berusia 35 tahun itu membantunya.
Lukaku, 20, dari Belgium menambah: "Drogba merupakan salah seorang rakan baik saya. Dia merupakan idola saya ketika saya di Chelsea bersamanya.

"Selepas latihan, kami sering berbual selama berjam-jam.

"Kami masih mempunyai hubungan yang baik dan masih berbual setiap hari. Hari ini saya memberitahu dia apa yang saya buat ketika latihan dan dia memberitahu saya sama apa yang saya lakukan betul atau salah.

"Didier menonton aksi saya dan dia mengharapkan saya mampu berjaya.
"Dia mengharapkan banyak kejayaan daripada saya," katanya. - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan