Rabu, 31 Julai 2013

Neymar gagal bantu Barca



NEYMAR (tengah) membuat penampilan pertama dengan Barca ketika seri 2-2 dengan kelab Poland, Lechia Gdansk kelmarin.


GDANSK, Poland - Bintang baharu Barcelona, Neymar gagal membantu Barca melakar kemenangan pada penampilan pertamanya dengan juara Liga Sepanyol itu.

Neymar, 21, yang masuk sebagai pemain gantian pada lewat perlawanan terpaksa berpuas hati apabila Barca sekadar seri 2-2 dengan kelab Poland, Lechia Gdansk kelmarin.
Neymar yang masih segar dengan kejayaan membantu Brazil menjulang trofi Piala Konfederasi bulan lalu dimasukkan pada minit ke-78 pada penampilan sulung dengan Barca sejak meninggalkan Santos.

Barca membayar Santos sebanyak £50 juta (RM247.4 juta) bagi membawa Neymar ke Sepanyol.
Pada aksi tersebut, bintang skuad Samba itu menggantikan penyerang, Alexis Sanchez sebelum penyerang sensasi Argentina, Lionel Messi dikeluarkan setelah meledakkan gol kedua Barca.

Neymar mendapat tumpuan pemain-pemain lawan yang 'menyambut' kemasukannya dengan beberapa terjahan kasar.

Sementara itu, jurulatih baharu Barca, Gerardo Martino tidak menyertai pasukan dan beliau dijangka hanya akan melaksanakan tugasan pertamanya ketika Barca menentang bekas kelab Neymar, Santos di Stadium Nou Camp esok.

Sebelum perlawanan bermula, suasana dalam stadium sepi selama satu bagi memberikan penghormatan terakhir kepada bekas penjaga gol Barca, Antoni Ramallets yang meninggal dunia pada usia 89 tahun.

Ramallets membuat penampilan sebanyak 473 kali bersama skuad The Catalan antara tahun 1946 hingga 1961 dan memenangi enam gelaran Liga Sepanyol serta lima Piala Sepanyol. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan