Selasa, 30 Julai 2013

Lewandowski setia dengan Dortmund

LEWANDOWSKI (depan) menyuarakan komitmen dengan Dortmund selepas gagal dalam usahanya untuk menyertai Bayern musim depan.


BERLIN - Penyerang Borussia Dortmund, Robert Lewandowski menyuarakan komitmennya kepada finalis Liga Juara-Juara itu selepas gagal dalam usahanya menyertai juara trebel, Bayern Munich musim depan.

Lewandowski yang masih mempunyai kontrak dengan Dortmund sehingga 2014 enggan menyambung kontrak baharu musim lepas dengan harapan dapat menyertai kelab yang diimpikannya.

Situasi itu menyebabkan Lewandowski diramal menjadi pemain kedua yang berpindah ke Bayern selepas Mario Goetze namun, Dortmund menghalang perpindahan itu.
"Saya akan memberi apa yang terdaya demi Dortmund.

"Tidak kira apa yang telah berlaku. Saya tidak berminat tentang situasi di luar padang," jelas Lewandowski.

Penyerang kebangsaan Poland itu mengharungi musim cemerlang apabila meledakkan 24 gol dalam Liga Jerman dan menambah 10 lagi gol dalam kempen Liga Juara-Juara termasuk empat gol ketika menentang Real Madrid pada aksi separuh akhir.

Dortmund yang tumpas kepada Bayern sepanjang tiga kejohanan musim lepas tidak akan menerima sebarang yuran perpindahan sekiranya Lewandowski meninggalkan mereka secara percuma selepas kontraknya berakhir tahun depan.

"Apabila saya berada di atas padang, saya hanya fikirkan tentang Dortmund. Saya mahu memberikan segala yang termampu dan mengecapi kejayaan di sini," tambahnya lagi.

Lewandowski merangkul trofi pertamanya musim ini apabila Dortmund menewaskan Bayern Munich 4-2 dalam saingan Piala Super Jerman minggu lepas.

Pemain berusia 24 tahun itu turut mencipta peluang gol pertama buat pasukannya.
"Saya harap, ini bukan trofi terakhir yang kami menangi," katanya. - Reuters

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan