Sabtu, 20 Julai 2013

Jose Mourinho memiliki potensi

MOURINHO (tengah) mengendalikan sesi latihan Chelsea di Stadium Shah Alam semalam. Chelsea akan menentang Harimau Malaya malam ini.


PENGENDALI Chelsea, Jose Mourinho bersedia untuk mengisi tempat Alex Ferguson sebagai pengurus terulung dalam saingan Liga Perdana England.

Ketika menjejakkan kaki ke England, Mourinho diibaratkan seorang pengurus hingusan yang tidak tahu apa-apa.

Bagaimanapun, kepulangan semula ke Chelsea musim ini menyebabkan Mourinho yakin bahawa hanya beliau sahaja yang mampu menggantikan reputasi yang telah dicipta bekas pengurus Manchester United itu.

"Saya akan menjadi pengurus terulung dalam saingan Liga Perdana England.
"Perubahan besar dalam liga ialah pengurus terhebat (Ferguson) sudah tidak ada lagi.

"Beliau adalah pengurus yang sangat dihormati, dikagumi dan dipandang tinggi semua orang seperti bapa kepada liga di negara ini.

"Namun, beliau sudah tiada dan bagi saya, ini adalah masa untuk mengubahnya.
"Kini, saya adalah antara pengurus yang banyak menghabiskan masa dalam bola sepak, satu-satunya pengurus yang telah memenangi trofi Liga Juara-Juara dan Liga Perdana England.

"Jadi, saya ada lebih banyak tanggungjawab untuk dipikul sebagai seorang pengurus yang berpengalaman.

"Begitupun, dalam aspek lain iaitu kelakuan, sokongan di UEFA, saya rasa sikap hormat dan tanggungjawab saya semakin kuat serta ia perlu dibawa ke arah lebih positif," ujarnya lagi. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan