Rabu, 24 Julai 2013

Rooney beraksi di Stockholm: Moyes

 
Rooney beraksi di Stockholm: Moyes Moyes (kanan) ulangi kenyataan tidak akan jual Rooney dan akan turun penyerang itu dalam aksi terakhir siri jelajah pra-musim.
Yokohama: David Moyes memberitahu bintang bermasalah Wayne Rooney dijangka beraksi dalam perlawanan terakhir jelajah pra-musim Manchester United di Stockholm, awal bulan depan.

Rooney menjadi bahan bidaan bernilai 30 juta pound (RM146.51 juta) daripada Chelsea, yang mengharapkan pemain itu akan beraksi dalam perlawanan terakhir bersama Manchester United pada perlawanan itu.
Penyerang England itu terpaksa diketepikan daripada jelajah pra-musim kelab itu selepas mengalami kekejangan otot dalam sesi latihan pertama di Bangkok.


Kekalahan kedua

Tetapi apabila ditanya sama ada Rooney akan kembali cergas untuk berdepan AIK Fotball di Stockholm 6 Ogos ini, Moyes berkata: “Sudah pasti. Dia sudah kembali sembuh dan sudah menjalani larian ringan sekarang ini.

“Maklum balas yang saya terima setakat ini dia sedang beransur pulih. Kami sudah mengatakan sebelum ini bahawa dia bukan untuk dijual dan itu sama sekali tidak akan berubah.”

Moyes berkata demikian selepas menyaksikan skuad bimbingan tewas 2-3 kepada Yokohama F-Marinos - kekalahan kedua gergasi Inggeris itu dalam perlawanan pra-musim. Sebelum ini, United tunduk 1-0 kepada Singha All Stars di Bangkok sebelum menang 5-1 ke atas A-League All Stars di Sydney. Agensi 
 
BERITA HARIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan