Ahad, 14 Julai 2013

Jovetic hampiri Man. City


LONDON - Steven Jovetic semakin hampir untuk menyertai Manchester City dengan bayaran perpindahan bernilai 27 juta pound (RM129 juta).

Cuma syarat-syarat peribadi yang masih belum dimuktamadkan dengan penyerang berusia 23 tahun itu bakal memperoleh pendapatan sebanyak 120,000 pound (RM575,531) seminggu di Etihad.
SunSport mendedahkan, pada Selasa lalu bagaimana boss City, Manuel Pellegrini berminat untuk mendapatkan pemain handalan Fiorentina itu bagi mengisi kekosongan tempat yang ditinggalkan Carlos Tevez.

Sumber rapat dengan bintang Montenegro itu berkata: "Nampaknya dia semakin hampir akan pergi ke City. Mereka cuma perlu menyelesaikan soal kontrak. Itu bukan masalah besar."

Ejen Jovetic berada di England untuk berunding, dengan City dan sekali gus mengatasi Liverpool yang tidak mampu menawarkan aksi di Liga Juara-Juara.

Pellegrini, Rabu lalu meminta City agar berhenti daripada mengeluarkan perbelanjaan yang besar dan membawa masuk lebih ramai pemain muda.

Bagaimanapun, pengurus itu sendiri terbabit dengan pembelian Jesus Navas dan Fernandinho, sementara penyertaan Jovetic bakal meningkatkan peruntukan yang telah dibelanjakan sebanyak lebih 70 juta pound (RM335 juta). - Agensi

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan