Isnin, 15 Julai 2013

Arsenal belasah Dream Team Indonesia 7-0

JAKARTA - Arsenal memakai jersi baru untuk aksi tempat lawan, mirip jersi Brazil dan beraksi seperti juara dunia lima kali itu sewaktu membelasah Indonesia Dream Team 7-0 pada perlawanan pembukaan siri jelajah Asia di sini, kelmarin.

Mengenakan jersi kuning buat pertama kali dan dipadankan dengan seluar pendek berwarna biru, pemain remaja dari Akademi Arsenal, Chuba Akpom dan Kristoffer Olsson meledakkan gol pada penampilan pertama mereka dan Gunners menyumbat enam gol pada babak kedua.

Penyerang England, Theo Walcott menjaringkan gol pembukaan pada minit ke-19 sementara Olivier Giroud meledakkan dua gol, disusuli Lukas Podolski serta pemain tengah, Thomas Eisfeld masing-masing menyumbang satu gol.

Nasib berbeza menimpa juara Liga Perdana Inggeris, Manchester United yang tewas 0-1 kepada Singha All-Star XI di Bangkok pada aksi pertama mereka di bawah kendalian boss baru, David Moyes, Sabtu lalu.

Manchester United, Manchester City dan Chelsea kesemuanya dikendalikan pengurus baharu dan ini memberikan harapan buat Arsenal yang dibimbing Arsene Wenger untuk menamatkan kemarau lapan tahun tanpa trofi.

Arsenal tiba berangkat ke Hanoi semalam iaitu kunjungan pertama mereka ke Vietnam, disusuli kunjungan ke Jepun untuk menentang bekas kelab Wenger, Nagoya Grampus. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan