Selasa, 9 Julai 2013

Murray mahu jadi United sukan tenis

andy Murray (kanan) bersalam dengan Perdana Menteri Britain, David Cameron di London, semalam pada majlis meraikan kejayaannya memenangi kejohanan Wimbledon dengan mengalahkan Novak Djokovic pada final Ahad lalu. - AFP
 
LONDON - Andy Murray mahu menjadi ‘Manchester United dalam sukan tenis’ dengan bantuan Alex Ferguson.

Juara Wimbledon itu berkata: “Alex seorang yang menakjubkan. Anda boleh belajar banyak daripadanya. Dia berkata kepada saya bahawa dia membina pasukan berasaskan konsistensi dan tumpuan."

Kini Murray mahu menjadikan dirinya seperti ‘mesin trofi’ seperti mana kejayaan United sepanjang 26 tahun di bawah Fergie, sebelum bersara baru-baru ini.

Tambah Murray: “Alex mempunyai etika kerja yang menakjubkan sepanjang bersama United.
“Jika anda fokus di sepanjang perlawanan, anda akan mendapat konsistensi. Itulah yang saya cuba lakukan di sepanjang kejohanan.

“Dia melakukannya di sepanjang kariernya. Dia memenangi begitu banyak kejayaan sepanjang kariernya sebagai pengurus."

Murray berbual selama 20 minit dengan Fergie minggu lalu dan legenda Old Trafford itu menghantar ucapan tahniah kepada Murray selepas mengalahkan Novak Djokovic dalam perlawanan akhir kejohanan Wimbledon.

Murray akan mempertahankan kejuaraan Terbuka Amerika Syarikat bulan depan.
Untuk kejohanan tersebut, Murray berkata: “Saya harus menggunakan kejayaan menawan Wimbledon sebagai semangat.

“Matlamat saya ialah untuk memenangi lebih banyak kejohanan Grand Slam. Anda akan dikenang kerana kejayaan memenangi kejohanan Grand Slam." - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan