Sabtu, 13 Julai 2013

Guardiola cuba potong jalan United


LONDON - Jurulatih Bayern Munich, Pep Guardiola sedang bersaing dengan Manchester United dalam usaha mendapatkan khidmat pemain tengah Barcelona, Thiago Alcantara.

Sebelum ini, pemain berusia 22 tahun itu dikatakan semakin hampir untuk menyarungkan jersi United pada musim depan.

Namun, Alcantara kini memiliki satu lagi pilihan apabila bekas jurulatih The Catalan, Guardiola mahu membawa dia ke Jerman pada musim depan.

"Saya mahu (khidmat) Alcantara. Saya telah meminta kepada Bayern untuk mendapatkannya tetapi saya tidak tahu apa yang akan terjadi.

"Hanya Alcantara sahaja pemain yang saya mahu, itulah yang saya beritahu kepada pihak pengurusan Bayern.

"Hanya dia atau tiada pemain lain baharu akan masuk. Ini kerana kami telah memiliki ramai pemain tetapi kami perlu kualiti tambahan yang istimewa dari Alcantara.

"Saya cukup mengenali Alcantara dan saya tidak fikir menambah seorang pemain tengah akan memberikan masalah kepada kami.

"Saya telah berbincang dengan Bayern mengenai pencaturan saya selain sebab mengapa saya mahu mendapatkan Alcantara.

"Saya telah memberikan pandangan saya tetapi saya tetap mematuhi pihak atasan Bayern. Sekiranya mereka enggan, ia tidak mengapa," ujar Guardiola. - Agensi

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan