Ahad, 14 Julai 2013

Jepun tetap geruni Malaysia

 
Jepun tetap geruni Malaysia Wan Zaharulnizam (kanan) dapat perhatian ketua jurulatih Jepun dan ketiadaannya kerana digantung melegakan skuad Samurai Biru.
Meskipun catat kemenangan besar 4-0 ke atas Harimau Muda

Kazan: Meskipun mencatat kemenangan besar 4-0 ke atas Malaysia kelmarin, namun sebenarnya terselit rasa gentar pasukan Jepun terhadap pasukan bola sepak negara terutama terhadap dua pemain, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria dan Syahrul Azwari Ibrahim.
Perkara itu dijelaskan ketua jurulatihnya, Yoshimura Masafumi selepas perlawanan namun lega kerana kedua-dua pemain itu tidak diturunkan akibat digantung perlawanan.


Wan Zaharulnizam digantung perlawanan kerana menerima kad merah ketika bertemu Great Britain manakala Syahrul Azwari ketika bertemu Itali.

Tempat kelima

"Nombor lapan (Wan Zaharulnizam) dan nombor 11 (Syahrul) tidak bermain... sedikit kecewa kerana mereka tidak bermain dan bagi saya jika kedua-duanya beraksi dalam perlawanan hari ini (kelmarin) sudah pasti saingan lebih sengit.

"Nombor tujuh (Mohd Irfan Fazail) juga bermain dengan sangat baik," katanya.
Malaysia dijadual bertemu Ireland yang tewas kepada Perancis menerusi penentuan penalti 3-4 selepas terikat seri 1-1 hari ini untuk penentuan tempat ke-5 hingga ke-8.

Ketua jurulatih Malaysia, Ong Kim Swee berkata, sikap menghormati lawan memakan diri pemainnya sehingga pintu gawang mudah dibolosi dua gol awal.

"Dua gol pada enam minit pertama menjadikan kami lebih tertekan, pemain seperti terlalu menghormati lawan sehinggakan dibolosi dua gol mudah yang berpunca dari kesilapan dan hilang fokus di bahagian tengah," katanya.

Berita Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan