Selasa, 9 Julai 2013

'Hamidin paling layak ambil alih tempat saya'



IMBAS... Hamidin (kanan) dan Azzuddin pernah saling bekerjasama di Wisma FAM.


"SAYA yakin beliau (Datuk Hamidin Mohd. Amin) tidak berdepan masalah dalam usaha merapatkan hubungan sesama ahli gabungan pada masa akan datang."

Demikian reaksi mantan Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Azzuddin Ahmad yang menganggap Hamidin sebagai individu paling layak bagi menggantikan tempatnya.

Azzuddin yang kini dilantik sebagai Setiausaha Agung Persekutuan Bola Sepak ASEAN (AFF) berkata, beliau percaya dengan pengalaman Hamidin yang terlibat dengan pengurusan bola sepak tempatan hampir 20 tahun mampu memberi impak lebih berkesan terhadap struktur pengurusan FAM pada masa akan datang.

"Saya memiliki latar belakang ketenteraan dan beliau (Hamidin) pula mempunyai pengalaman mentabdir dunia bola sepak tempatan hampir 20 tahun.

"Berbekalkan pengalamannya sebagai Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Naib Presiden FAM dan Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM, saya yakin beliau tahu untuk menguruskan perkara-perkara yang sepatutnya.

"Tiada seorang yang sempurna termasuk saya. Mungkin ada kelemahan pada diri saya sendiri yang saya tidak dapat lihat tetapi mungkin ahli gabungan FAM di luar sana tahu kelemahan saya.

"Namun, saya tetap percaya kredibiliti Hamidin untuk memberikan penambah baikan kepada FAM di peringkat yang lebih tinggi," kata Azzuddin.

Terdahulu, Azzuddin yang mengambil alih tugas daripada Datuk Seri Dr. Ibrahim Saad telah diraikan pada majlis perpisahan beliau sebagai Setiausaha Agung FAM di Wisma FAM semalam.

Sepanjang bertugas bersama FAM selama enam tahun, Azzuddin kerap menjadi tumpuan, baik dalam kalangan peminat, pemerhati bola sepak mahupun rakan-rakan beliau dalam badan induk itu terutama membabitkan Artikel 88.

Antara individu-individu yang pernah berdepan dengan Statut FAM itu ialah Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa, Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim dan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Dalam perkembangan lain, Azzuddin turut mengumumkan Australia bakal dilantik secara rasmi sebagai ahli gabungan AFF ke-12 pada 25 Ogos depan.

"Saya akui ada kebimbangan yang disuarakan ahli gabungan AFF seandainya mereka (Australia) berminat untuk menyertai Piala AFF 2014. 

"Namun, apa yang boleh saya sahkan adalah mereka tidak bercadang untuk menyertai kejohanan itu," katanya.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan