Selasa, 9 Julai 2013

Messi, Neymar gegar Bukit Jalil

Oleh SHAHRIL NIZAM ABDULLAH

MESSI (kiri) dan Neymar sah akan bersama Barcelona ketika menentang skuad Harimau Malaya bulan depan.


SAMBUTAN Aidilfitri tahun ini mungkin menjadi pengalaman paling berharga bagi peminat-peminat bola sepak tanah air.

Ini kerana mereka bakal disajikan dengan ‘juadah’ luar biasa daripada dua bintang sensasi dunia, Lionel Messi dan Neymar di Stadium Nasional, Bukit Jalil, 10 Ogos depan.

Messi dan Neymar akan memperkuat cabaran gergasi Sepanyol, Barcelona pada aksi persahabatan menentang skuad Harimau Malaya ketika umat Islam di negara ini masih berada dalam mood raya.

Pengarah Urusan BSC Soccer Malaysia yang juga promoter eksklusif Siri Jelajah Asia 2013 Barcelona, Effendi Jagan Abdullah mengesahkan kehadiran Messi dan Neymar, sekali gus memadam terus khabar angin bahawa dua bintang dunia tersebut tidak akan menyertai kelab The Catalan itu ke Kuala Lumpur.

“Saya ingin tegaskan Messi dan Neymar sah akan datang ke sini bersama pemain Barcelona yang lain kecuali jika mereka cedera.

“Ini kerana Jelajah Asia 2013 ini adalah persiapan pra-musim pertama Barcelona bagi menghadapi Atletico Madrid dalam aksi Piala Super yang juga perlawanan pembuka tirai musim baharu Liga Sepanyol,” jelas Effendi.

Effendi berkata demikian pada Majlis Pengenalan Tren dan Bas Istimewa RapidKL sebagai pengangkutan rasmi bagi Jelajah Asia 2013 Barcelona di Subang semalam.

Turut hadir, Pengarah Kumpulan Divisyen Landasan Keretapi, Syarikat Prasarana Negara Berhad, Khairani Mohamed, Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Major Events yang mewakili Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, Zulkefli Sharif.

Sementara itu, Khairani memberitahu, RapidKL dijangka melanjutkan jadual tren yang melibatkan laluan ke Stadium Nasional, Bukit Jalil sehingga pukul 1 pagi bagi memudahkan peminat bola sepak tempatan menyaksikan perlawanan tersebut.

“Tren dan bas istimewa ini akan memaparkan wajah-wajah pemain bintang Barcelona bagi memberi kesedaran kepada rakyat Malaysia dan mempromosikan lagi tentang kedatangan mereka ke Kuala Lumpur.

“Peminat juga boleh mendapatkan kad pengangkutan bagi bas RapidKL, LRT dan monorel yang terhad sempena jelajah ini dengan harga RM20 dan RM10,” ujar Khairani.

Tiket aksi itu dijual dengan harga RM98, RM208, RM388 dan RM688.

Peminat juga berpeluang menyaksikan sesi latihan Barcelona dengan membeli tiket berharga RM25, namun mereka boleh memasuki secara percuma jika membeli tiket perlawanan berharga RM388 dan RM688.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan